top of page

Mit rejt a szereplők neve?

Egy történet megírása sok izgalmas momentumot tartogat, melyek közül számomra kiemelkedik a szereplők neveinek kiválasztása.

Bár sok féle módja van a karakterek névadásának, most azokat a szereplőimet szeretném bemutatni, akiknek a nevei konkrét utalásokat rejtenek. :)


A változások kora című regénysorozatom karaktereinek nagy része valamilyen valós vagy fiktív személyről kapta a nevét. Legtöbbször azért, mert így szerettem volna tisztelegni az adott ember előtt, vagy még inkább, mert ezen személyek és a karaktereim sok közös vonást mutattak. De természetesen sok név született azért, mert tetszett a hangzása, vagy csupán játék volt részemről.

Na de honnan is jöttek ezek a nevek…

Anna Stewart: Ő nevét Anne Shirleyről kapta. Montgomery hősei közül őt szeretem legjobban, így egyértelmű volt, hogy egy olyan karaktert nevezzek el róla, akinek fontos szerepe lesz a történet során, ráadásul Anne-hoz hasonlóan az én Annám is nagyon pozitív személyiség.

Sarah McAdams: A Sarah név szintén egy Montgomery karakterre utal, nevezetesen Sarah Stanleyre, akit a Váratlan utazás című sorozatból, vagy többek közt A mesélő lány című regényből ismerhettek. Bár közöttük nincs túl sok hasonlóság, az biztos, hogy mindkettejükre igaz, hogy legnagyobb feladatuk, hogy elkényeztetett, gazdag lányokból idővel komoly, szeretetreméltó hölgyekké érjenek.

George McAdams: George nevét két helyről kapta. Egyrészről Szent György volt az ihletője. George az első kötetben egy Szent Györgyöt ábrázoló képet kap Henrytől, amit mindig magánál hord. Ez arra utal, hogy George-nak a történet során leginkább bátorrá kell válnia, másként nem érheti el céljait. Ahogyan Szent Györgynek, úgy neki is le kell győznie azt a bizonyos sárkányt.

Nevének kiválasztásában nagy szerepe volt A király beszéde című filmnek is, ahol nagyon megkedveltem a főszereplő György királyt, akinek ahhoz, hogy leküzdhesse dadogását először túlzott büszkeségét kell legyőznie. Ez George-ra is igaz, hisz túlzott óvatossága mellett arrogáns természete az, ami boldogulása útjába ál.

Emellett a két személy jelzi egyrészről nemesi származását, másrészt a célt, ahová el kell jutnia.

Charlotte McAdams: Charlotte név egyrészt onnan is jött, hogy nagyon szép, romantikus hangzásúnak tartom ezt nevet, ami ebben az esetben lényeges szempont volt. Charlotte ugyanis, bár eleinte csupán mellékszereplő, a 2. kötetben már erősen megmutatkozik karakterének fontossága.

A személy pedig, akiről a nevét kapta, az Charlotte Bronte. Egyrészt, mert valamiképp szerettem volna tisztelegni a Bronte nővérek előtt, másrészt egy olyan karakter, akinek majd a legtöbb romantikus pillanatot köszönhetjük, kiről is kaphatná a nevét, ha nem egy romantikus irónőről.

Jane Weiss és Patrick Weiss: Jane, a szobalány karakterét csak utólag hoztam vissza a történetbe, így mire a fiát el kellett kereszteljem, már minden általam kedvelt név foglalt volt. Így Patrick neve a lehető legbanálisabb módon alakult ki. Abban az időben még javában néztem a Mentalista című sorozatot, és tulajdonképpen az anya már meglévő neve mellé, csak odaillesztettem a főszereplő keresztnevét. :) Így lett Patrick a kisfiúból. (Megjegyzem: így csak végső esetben adjatok nevet. Nem biztos, hogy minden esetben jó ötlet. )

Peter és Paul atya: George szeminarista évei alatt két pappal kerül fontosabb kapcsoltba, akik Szent Péterről és Szent Pálról kapták a nevüket.


Ők tehát azok a szereplők, akiknek nevei konkrét utalásokkal bírnak. Emellett még számtalan féleképpen nevezhetjük el szereplőinket, de én ezt a módszert nagyon szoktam szeretni. :) És hogy mi a helyzet Henryvel? Na, az ő neve nem ennyire prózai, de máshogy aligha tudnám hívni. Egy időben átkereszteltem, mert valami komolyabb, férfiasabb hangzású nevet szándékoztam adni neki, de aztán rá kellett jöjjek, hogy ő nem ez a karakter. :)


Ti hogyan adtok neveket a szereplőiteknek? Adtatok már ti is hasonlóképpen nevet? Kiről, és miért? Írjátok meg itt a bejegyzés alatt. Kíváncsi vagyok a hozzászólásaitokra.

bottom of page